چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
وزارت امورخارجه

حوزه/ مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه درپی بسته شدن شماری از مراکز اسلامی از سوی پلیس آلمان، سفیر این کشور را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در پی اقدام پلیس آلمان در بستن تعدادی از مراکز اسلامی، هانس اودو موتسل، سفیر آلمان روز چهارشنبه، سوم مرداد ۱۴۰۳ از سوی مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این نشست، ضمن محکوم کردن اقدام خصمانه و مغایر با اصول بنیادین حقوق بشر، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه با اشاره به خدمات ارزشمند و فراموش نشدنی مراکز اسلامی از جمله مرکز اسلامی هامبورگ در تبیین آموزه‌های دینی اسلام، ترویج اصل گفت‌وگو و بُردباری مذهبی و نیز مقابله با افراطی‌گری، اظهار کرد: متاسفانه آنچه امروز در آلمان اتفاق افتاد، مصداق بارز اسلام‌ستیزی و مقابله با آموزه‌های ادیان ابراهیمی است که البته روی دیگر آن، دیکتاتوری و ترویج عامدانه خشونت است.

مدیرکل غرب اروپا در ادامه تصریح کرد: برخی جریان‌های حامی تروریست‌های نشان‌دار و طرفداران خشونت و افراط‌گرایی با طرح اتهام‌های بی‌پایه، به‌دنبال دامن‌زدن به تنش‌های دینی و مذهبی هستند که مسلمانان آلمان و دیگر آزاداندیشان جهان با هوشیاری، این طراحی را محکوم به شکست خواهند کرد.

مدیرکل غرب اروپا ضمن هشدار به دولت آلمان در مورد پیامدهای اینگونه اقدام‌های مخرب، تصریح کرد: چنین اقدام‌هایی نمونه آشکاری از مقابله با آزادی فکر و بیان و عملا تروبج خشونت و افراط‌گرایی است.

سفیر آلمان در این نشست احضار، تصریح کرد که مراتب را فورا به مقام‌های ذیربط در آلمان منعکس خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha